11 września 2012

Debil, to też człowiek?

Oglądałam wczoraj program Tomasza Lisa, w którym gościem był między innymi Janusz Korwin-Mikke. Chodziło, o tą ostatnia aferę związaną z jego dość osobliwymi komentarzami na temat niepełnosprawnych i paraolimpiady w Londynie. Dla tych, którzy nie są w temacie przypomnę, że chodzi o słynny już wpis owego pana na swoim blogu, że: "Cywilizacja europejska, która panowała nad światem, stawiała na najmądrzejszych, najsilniejszych, najinteligentniejszych i najszybszych - a obecna antycywilizacja za najważniejsze uważa forowanie biednych, głupich, niezaradnych - i również inwalidów. [...] Jeśli chcemy, by ludzkość się rozwijała, w telewizji powinniśmy oglądać ludzi zdrowych, pięknych, silnych, uczciwych, mądrych - a nie zboczeńców, morderców, słabeuszy, nieudaczników, kiepskich, idiotów - i inwalidów, niestety."

Słuchałam co ten żałosny człowieczek mówi i było mi go najzupełniej w świecie żal. Nie dlatego, że każdy patrzył na niego z obrzydzeniem, ale dlatego, że jego ograniczone (upośledzone) myślenie robi mu wiele krzywdy. Bo co z tego, że jego bloga przeczytało 50 mln czytelników (czym raczył się pochwalić), skoro większość zagląda tam aby poczytać wypociny starego, zgorzkniałego, zacofanego idioty, który we wszystkim węszy spisek.

Wiecie, po tych słowach, które miały być jego mową obronną u Lisa, poczułam się jak podczłowiek, nie jako osoba niepełnosprawna, ale jako człowiek, bo jest mi wstyd, że muszę z tym człowiekiem dzielić naszą planetę!

Argumentując swoje stanowisko w kwestii niepełnosprawnych sportowców, tłumaczył, że to co było na paraolimpiadzie, to nie jest sport, bo... nikt tego nie chce oglądać, bo na to nie ma koniunktury. Może i nie ma koniunktury, może i człowiek, który urodził się bez ręki jest zjawiskiem anormalnym, może i wzbudza on więcej ciekawości niż emocji sportowych, ale na Boga, czy to jest powód, żeby usunąć niepełnosprawnych z życia w społeczeństwie, czy jak kłopotliwy kurz najlepiej zamieść wszystkich chorych pod dywan i udawać, że świat jest idealny? Że nie ma chorób, homoseksualistów, morderców? Jeśli poszlibyśmy za myśleniem pana Janusza, to wynikałoby z tego, że niepełnosprawni występowaliby w cyrku, jako materiał, z którego powstało o, takie dziwadło.

Jan Mela podsumował w idealny sposób, to wszystko o czym była wczorajsza dyskusja - nieważne, czy ktoś jest zdrowy, czy niepełnosprawny, ważne że ma rozum i może wybrać, co i jak chce robić.

(Nie czytałam i nie zamierzam czytać owego sławnego wpisu na blogu pana Korwina-Mikke. I jakoś nie bardzo mnie obchodzi, czy te słowa zostały wyrwane z kontekstu, czy nie, wystarczy mi to, że ten człowiek jest niebezpieczny dla społeczeństwa.)

101 komentarzy:

  1. Spójrz kochana czyja niepełnosprawność jest bardziej odpychająca i dla kogo:
    ta fizyczna u tych co starają się i potrafią normalnie żyć czy ta umysłowa, która stwarza takie bariery.
    Trzeba jednak docenić, że również Pan Korwin nie wstydzi się pokazać swojego okaleczonego umysłu. Może wtedy liczyć na pomoc innych :)
    Eleczka ze Stalóweczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niepełnosprawność nie jest odpychająca, odpychający są właśnie ludzie pokroju pana Korwina-Mikke, którzy próbują na siłę obrzydzić i sprowadzić do poziomu podgatunku ludzkiego osoby chore.
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Niepełnosprawni mogą więcej niż inni pełnosprawi. Naprawdę. Gdy patrzyłam na odbieranie medali na paraolimpiadzie to było widać uczucia, prawdziwie uczucia. A na zwykłej olimpiadzie nie było aż takich emocji, odczuwało się to, że to wszystko jest dla kasy. Owszem są wyjątki, ale nieliczne.
    A pan korwin - mikke jest po prostu żałosny. I stracił jakikolwiek szacunek w moich oczach. Nigdy za nim nie przepadałam, ale teraz to mnie po prostu odpycha.
    Świetnie to opisałaś. Post godny artykułu w gazecie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo niepełnosprawni są zahartowani swoim codziennym dniem, muszą zmagać się nie tylko z rywalami na stadionach czy pływalniach, ale przede wszystkim z codziennością, która jest cholernie ciężka.
      Dla mnie Korwin - Mikke był takim nieszkodliwym dziwakiem, ale teraz też jest mi go żal.
      Cieszę się, że Ci się podoba i dziękuję, ale do artykułu w gazecie, to jeszcze dużo mu brakuje :).

      Usuń
    2. Myślę, że do artykułu właśnie niedużo brakuję;)
      Ja jestem w ogóle zaskoczona faktem, że inni politycy z tym nic nie robią. Ale cóż, Polska. Oglądałaś może wczoraj Kubę Wojewódzkiego? Kukiz świetnie się wypowiadał na temat polityki naszego kraju. I dobrze, że są jeszcze tacy ludzie, którzy myślą.

      Usuń
    3. Politycy nic nie robią, bo co mogą takiemu zrobić? Jest demokracja, więc może sobie pisać, co mu ślina na język przyniesie.
      Nie, nie oglądałam, bo coś mi się porobiło z anteną i nie odbiera mi tvn. :/

      Usuń
  3. nie interesuje sie polityka ale z tego co piszesz to ten gosc nie jest normalny bo normalny czlowiek tak nie mysli i nie pisze o niepelnosprawnych co on mysli ze ci niepelnosprawni ludzie chca tacy byc napewno chcieliby byc normalni ale jak juz sa tacy to chca to zaakceptowac i zyc normalnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie trzeba interesować się polityką, żeby znać szczegóły tej "afery", bo nawet Pudelek o tym wspomina...
      Żaden niepełnosprawny nie wybrał sobie dobrowolnie, żeby takim się urodzić, a to, że się starają, żeby nie być na garnuszku państwa powinno być doceniane, a nie wyśmiewane.

      Usuń
    2. na pudelka tez nie wchodze. Dokladnie masz racje a oni zamaist pomagac tym ludzia to potrafia ich tylko krytykowac

      Usuń
    3. To nawet nie jest krytyka. To jest debilizm.

      Usuń
  4. Co za...
    Nie wyrażę się brzydko, żeby nie było.
    Ciekawe, jak by śpiewał, gdyby był zmuszony siąść na wózek inwalidzki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikomu tego nie życzę... Taki ktoś jak ten pan powinien się zwinąć ze swoim blogiem i przestać infekować zdrowe społeczeństwo.

      Usuń
  5. powiem jedno: takich to zakamieniować albo w kosmos wysłać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda paskudzić kosmos takim materiałem genetycznym.

      Usuń
    2. a no w sumie... fakt. załamałam się nim.

      Usuń
    3. Wiesz, teraz to już jest mi go tylko żal i współczuję mu tych nalotów po tych rewelacjach, którymi podzielił się ze społeczeństwem.

      Usuń
  6. Programu nie oglądałam, ale znam poglądy tej kreatury nie od dziś. Szkoda słów ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie był on niegroźnym dziwakiem, a teraz to chyba już całkiem ześwirował.

      Usuń
    2. Z wiekiem to się podobno często zdarza...

      Usuń
    3. Może gdyby go wysłać do jakiejś agencji, to by mu przeszło :P.

      Usuń
    4. Pomysł w odniesieniu do przeciętnego człowieka niezgorszy, ale to jest beznadziejny przypadek :P

      Usuń
  7. Przeczytałam fragment, bo ktoś umieścił to na demotach i byłam oburzona. Każde kolejne zdanie sprawiało to że aż się gotowałam. Kurde, przecież ta praolimpiada jest normalną olimpiadą. Nie wiem z czego taka afera. Czemu nikt nie dostrzega że to normalni ludzie, którzy kochają sport. Dla których nie są ważne pieniądze ale danie z siebie wszystkiego. Nie rozumiem i nie chce zrozumieć. A ten koleś niech się leczy. Bo się zdenerwuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świat kręci się wokół pieniędzy, ale na to nic nie poradzimy, w paraolimpiadzie, a także na zwykłych igrzyskach, chodzi o pokonywanie swoich słabości, a pan Mikke nie rozumie ducha sportu, bo jak się przyznał - nie za bardzo go lubi. On szkodzi tylko i wyłącznie sobie, nie ludziom takim jak ja, którzy na co dzień muszą walczyć w większym przeciwnikiem od Janusza Korwina-Mikke...

      Usuń
    2. Jak dla mnie ten człowiek może umrzeć już :) Nażył się :)

      Usuń
    3. hahahaha, no w sumie sporo już pożył :P.

      Usuń
    4. No właśnie :). Lepiej będzie dla świata jak już umrze. Choć widzę, że macie już plany z Martą :3.

      Usuń
    5. Te pomysły, które mamy z Martą są dość kontrowersyjne :P

      Usuń
  8. Słyszałam o tej całej aferze słyszałam też zapowiedź wczoraj programu Tomasz Lis na żywo, ale stwierdziłam, że nie chcę tego oglądać. Jak dla mnie ten pan wypowiada się poniżej jakiejkolwiek normy liczy na sensację, takimi słabymi tekstami chce zaintnieć w mediach a to czy zaistnieje pozytywnie czy negatywnie to dla niego jak widac nie ma znaczenia, liczy po prostu na to, że będą o nim gadać. No i gadają. A według mnie powinno olewac się takich ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, bo miał pretensje, że jego spoty wyborcze nie są reklamowane w telewizji. Wcale się nie dziwię.

      Usuń
    2. Chyba nikt nie przepada za tym Panem, szuka tylko sensacji. Domyślam się jaki byłby wrzask jakby jednak jego spoty były reklamowane. Ten Pan słynie tylko ze swoich ostrych spostrzeżeń i dzięki temu tylko jest zapamiętywany i ktoś w ogóle wie że jest taki Pan co się nazywa K-M.
      Budzi większe kontrowersje niż swego czasu Kaczyński.

      Usuń
    3. Widziałam raz, jego spot wyborczy i głosił takie poglądy jak zwykle, że złodzieje, kradną, że za dużo pieniędzy idzie na to, na tamto itd. Nigdy natomiast nie spodziewałam się, że zdolny jest do takich "dziwnych" refleksji.

      Usuń
    4. Ale o tym każdy wie, tylko nie potrafi tego w kulturalny sposób powiedzieć, że trzeba ograniczać wydatki trzeba szukać oszczędności tu i tam, a nie że złodzieje itd.
      Nie widziałam jego spotu i chyba dobrze:) Jeden siwy włos mniej na głowie:P

      Usuń
  9. Niestety pan Mikke nie pierwszy raz pochwalił się swoimi 'mądrościami'. Pamiętam jak swego czasu głosił swoje poglądy na temat roli kobiet w społeczeństwie i też wzbudził może nie tyle kontrowersje co zainteresowanie. Może jemu chodzi tylko o rozgłos? Skoro nie potrafi powiedzieć niczego mądrego to próbuje głupotą. Szkoda go. Po prostu żal.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest to szaleniec, który przynosi wstyd nie tylko sobie, ale też Polakom. Poprzez opinie takich osób stajemy się zaściankowym państwem o ograniczonym światopoglądzie.

      Usuń
    2. no niestety, jakimś cudem stał się osobą publiczną, gorszy moim zdaniem jest fakt, że ma on zapewne grono zwolenników swoich teorii ...

      Usuń
  10. A wiesz, że mam całkiem podobne zdanie? Jeśli się faworyzuje osoby słabsze, to zaburzamy naturalną selekcję, przez co nasza ewolucja stoi w miejscu. To tak logicznie rzecz ujmując, ale po to mamy rozum i empatię, aby z tym walczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja za osoby słabsze uznaję osoby głupie, a nie okaleczone czy chore. Bo to głupota spowalnia ewolucje, nie fizyczne niedoskonałości :).

      Usuń
    2. Tu się zgodzę! ;D Kiedy robimy odstrzał?

      Usuń
    3. Będę szczelać z łuku, żeby nie było huku ;D

      Usuń
    4. Lubisz ciche załatwienie sprawy? ;P

      Usuń
    5. Zdecydowanie. Po co ma być o tym głośno? ;D

      Usuń
    6. Ale jak jest głośno, to jest więcej zabawy :P

      Usuń
    7. Ale nie umiem z broni palnej :( Bo się tego huku boję i zawsze pudłuję :(

      Usuń
    8. Czyli już możesz działać :).

      Usuń
  11. Nie wiem jak inni ale ja akurat był z chęcią obejrzała paraolimpiadę w tv, gdyby była taka możliwość bo Ci ludzie są naprawdę niezwykli - walczą nie tylko z innymi zawodnikami ale też z własnymi niedoskonałościami fizycznymi(jeśli można tak to w ogóle nazwać). A jak dobrze pamiętam to ten cały Mikke kiedyś całkiem mądrze gadał więc nie wiem co mu się stało, chyba palma mu bije na starość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie on zawsze był takim trochę dziwakiem, ale teraz to jego dziwactwo przerodziło się niebezpieczne szaleństwo.

      Usuń
    2. Może tym sposobem chciał zwrócić na siebie uwagę? Nie wiem, ale kiedyś miał spore poparcie internetu a teraz to sam sobie wykopał grób :)

      Usuń
    3. A może on jest na tyle szalony, że naprawdę wierzy w to co głosi i opisuje? Na blogu ma 50 mln czytelników, ale wyłączoną opcję dodawania komentarzy... o czymś to świadczy.

      Usuń
    4. A nie wiem, jakoś nie lubię blogów politycznych :) Szkoda, bo może komentarze jego czytelników uzmysłowiłyby jego głupotę...

      Usuń
    5. On już jest tak zafiksowany na punkcie tych swoich rewelacji, że prędzej by ludzi do sądu podał niż cokolwiek by zrozumiał.

      Usuń
    6. Czyli debil to nie zawsze człowiek? :P

      Usuń
    7. Tytuł ten bardziej nawiązuje do innej części przemowy tego pana, a mianowicie tej, że człowiek, który ma IQ na poziomie 0.3-0.7 nazywany jest fachowo debilem.

      Usuń
  12. niestety nie znam Pana Janusza K ani Pana Lisa,ale zaraz zęrkne w internet,z czystej ciekawości !! nigdy nie sądziłam, że takie słowa przejdą komuś przez gardło i w dodatku publicznie ^^

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie życząc nikomu źle - ciekawa jestem jak by się poczuł, gdyby sam z dnia na dzień został kaleką, a społeczeństwo by go odrzuciło idąc jego tokiem myślenia...
    Ale z głupotą sami Bogowie walczą nadaremno...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Społeczeństwo i tak traktuje go jak trędowatego z tymi jego poglądami z bożej łaski.

      Usuń
    2. Ale ten głupi człowiek ma to gdzieś, bo żyje w przeświadczeniu swojej wspaniałości jako człowiek teoretycznie zdrowy i sprawny (choć umysłowo nie do końca).

      Usuń
    3. Dokładnie tak, on po prostu pogubił się już chyba w tych swoich teoriach spiskowych...

      Usuń
  14. Osobiście podziwiam ludzi niepełnosprawnych za to, że się nie poddają i potrafią żyć normalnie mimo tego, że ich ciało im tego nie ułatwia. To, że niepełnosprawni zajmują się też sportem i odnoszą w nim sukcesy tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że mogą oni osiągnąć wiele, nawet więcej od pełnosprawnych. Każdy, kto w jakikolwiek sposób ubliża takim ludziom, nie zasługuje na szacunek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idąc tokiem myślenia tego pana, to powinniśmy się pochować w piwnicach i tam czekać na śmierć, bo po co tacy ludzie ułomni mają być pokazywani w telewizji czy prasie...

      Usuń
    2. Mój umysł nie jest w stanie pojąć idiotyzmu tego faceta.

      Usuń
    3. Wątpię, żeby znalazł się umysł, który by pojął jego refleksje.

      Usuń
  15. I sam pokazuje, że jest upośledzony umysłowo, ograniczony! Czyli jego też należałoby usunąć ze społeczeństwa! Grr..jak ja nie znoszę takich ludzi. Normalnie drugi Hitler.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Normalni ludzie nie głoszą takich herezji, bo na to "nie ma koniunktury", a zainteresowanie jakie wzbudzają, jest krótkotrwałe i niestety nie działające na jego korzyść.

      Usuń
    2. No i bardzo dobrze. Powinny być jakieś kary za takie herezje, bo to przerasta ludzkie pojęcie.

      Usuń
    3. Niestety, u nas panuje demokracja i wszystkie takie indywidua mogą się wypowiadać...

      Usuń
  16. mądrością się nie wykazał ;/ niestety.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przyznaję się szczerze, że nigdy nie interesowało mnie to co on ma do powiedzenia, ale zawsze kojarzył mi się za przeproszeniem ze starym dziadkiem, który gówno wie i pcha się tam gdzie go nie chcą.
    I w sumie wychodzi na to, że dobrze mi się kojarzyło, bo wybitny to on jest, ale inaczej...

    OdpowiedzUsuń
  18. ten czlowiek widac ze tylko prowokacja potrafi zaistniec w mediach madrzy sie a tak to nic nie ma do powiedzenia bo na czym on sie zna na niczym zreszta jak i cala ta szajka...
    a widzialas jakie nagrody sa za medale dla paraolimpijczykow smiech na sali do nagrod dla olimpijczykow...
    niestety coraz bardziej widze ze w naszym kochanym kraju w ktorym rzadza nieodpowiednie osoby robi sie prawo w ktorym sa rowni i rowniejsi bo chocby byla sprawa Amer Gold i co przez 3 lata nikt nic nie wykryl zaden ZUS czy Urzad Skarbowy a jak jedna emerytke eksmitowali z domu to byla obstawa taka ze ho ho...
    a strach pomyslec co bedzie dalej... ;/

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten człowiek to jakiś zdrowo pierdolnięty jest.

    OdpowiedzUsuń
  20. Korwina-Mikke już kilka lat temu uznałam za palanta do potęgi nieskończonej, ale coś czuję, że niedługo ewoluuje z palanta na pojeba, zaszczytne miano trzeba przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Łe tam, Korin-Mikke, też byś tak gadała, gdyby Twój własny syn nożem Cię zaatakował. Zacznijmy od tego, że na paraolimpiadzie zdobyliśmy więcej medali niż na normalnej. Jak przeczytałam artykuł w "Metrze" to poczułam się niesamowicie dumna, bo Ci ludzie muszą włożyć dwa razy więcej pracy, niż pełnosprawni. I jeszcze osiągają lepsze wyniki. Za to chociażby szacunek ze strony owego polityka im się należy.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ech korwin głucze,zejdź już ze sceny!

    OdpowiedzUsuń
  23. O tym będzie moja następna notka, która widzę, że w znacznej mierze powieli Twoją, ale też mnie to tak mega wkurzyło, że muszę napisać !!
    Przedziwny z niego człowiek..

    OdpowiedzUsuń
  24. Zgadzam się z Jakby Ja (Jakby Nią? ;) ) Słowa Korwina są po prostu poniżej poziomu i nie ma sensu ich komentować... Tolerancja, powiadają...

    OdpowiedzUsuń
  25. Słyszałam o tym, co powiedział i oczywiście - również się z tym nie zgadzam, ale... Po paraolimpiadzie zaskoczyło mnie więcej rzeczy. Np. to, że TVP nie transmitowała tego, a teraz, kiedy sportowcy przywieźli medale - od razu są z nimi wywiady. Widziałam nawet na "jedynce" artykuł, że niepełnosprawnym nie żyje się w Polsce ciężko. Tylko DWA kraje nie transmitowały ich starań, walki o medale - Pakistan i POLSKA, a teraz Polacy (dziennikarze, rządzący itp.) chcę się "podlizać" pisząc i mówiąc o zwycięzcach.
    Słowa Korwina położyły mnie na łopatki, bo czegoś takiego z ust publicznej osoby się nie spodziewałam. Także nie czytałam całego wpisu na jego blogu, ale.. to mi wystarczy, żeby stracić do niego szacunek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem jak się żyje niepełnosprawnym w Polsce, i to wcale nie jest różowo, gdy nic nie można robić, a pieniędzy nie starcza na nic. Dobrze jest, gdy niektórzy nie biorą leków, ale gdy dochodzą do tego leki, to jest naprawdę tragicznie.

      Usuń